16 Temmuz 2018 Pazartesi

METAL DEDEKTÖRLERİ İÇİN BOBİN SARMA MAKİNESİ

Merhabalar....

Metal dedektörleri ile epeydir ilgileniyorum.Sağ olsun  çevremdeki define meraklısı eş dost gaza getirip hadi yapta  makineyş parayı bulalım gömüyü çıkartalım zengin olalım hayalleri ile benide bu konularda teknik anlamda çalışmaya ittiler.

Toplarlayacak olursak uğraşanlar bilir.işin en sıkıntılı yanı bobin sarmak.Çünki 22cm den başlayıp 50cm e ulaşan değişik çaplarda bobinler yapılmakta yada ihtiyaç duyulmakta.

Hatta bazı arkadaşlar o kadar zahmet çekiyorki evdeki kap kacak ne varsa buna mı sarsam bunu kessem de mi sarsam gibi aslında çok gereksiz uğraşlara giriyorlar.

İlk başlarda bende çektim bu zahmetleri ama şuan elimin altında 3D printer olduğu için o günlerin acısını çıkartıyorum resmen.

Geçenlerde yine bir arkadaş bi makine istedi.Tamam dedim.Başlamadan ne alet edevat gerekli düşündüm taşındım ilk önce Bobin sarma işini halletmem lasım dedim.

Sağ üstte ki resim genel hatları ile mekanik kısmının olduğu hali hazırdaki bobin sarma mekanizması.Elektronik kısmına şuan yoğun bir çalışma yapmadığım için gerek duymuyorum ama elektronik kısmında tasarımı vs. herşeyi hazır bekliyor.

Aslında mekaniği inceleyecek olursak çok basit.2 adet yarım kasnak ve bir adette DC 12V rediktörlü motor mevcut.İlerlenyen dönemlerde bir de indüktif bero ve elektronik kart ilave edinde tam canavar olacak.

Kasnak tasarımı bana aittir.Başka yerde bulamazsınız.3D çizim yapabilen birileri çok rahatça çizebilir.Bu yüzden sadece STL dosyasını paylaşıyorum..

Dilimleyici prgoramdan çıktı almadan önce:

Doluluk                : 20-30 arası olursa daha iyi olur.
Dış duvar             : 2mm
Alt ve Üst Duvar : 2mm

Olursa daha uzun ömürlü ve dayanıklı olur.

Ayrıca kasnak illa otomatik makine vs. kullanımı için geçerli değildir.Yani hayal gücünüze kalmış.



Mesela benim makinenin 50cm başlık sarma kabiliyeti şimdilik yok fakat ilerleyen dönemlerde olacak.Ama manuel elle sarmak için evde daha önce ahşap zıpkın yapmak için aldığım tik ağacı dilimlerinden biri gözüme ilişince işte budur dedim.


Ortaya böyle birşey çıktı.Elle gayet güzel ve gergin bir şekilde sarabildim.Hemen yanında başlık kabının içinde yatıyor zaten bobinde ( sarma esnasında nasıl bir heycan yaptıysam resim çekmeyi unutmuşum )

Ayrıca şunuda belirtmek isterim.50cm çapında 2 adet 0.5mm telden 25 tur sardığımda kasnağın oyuklarından taşma olmadı.Ama isteyen olursa kasnağın oyukları derinleştirilebilinir.

Nasıl sarım yapıyoruz kısmına gelince.İlk olarak mesela şöyle tarif edeyim.Elimdeki 50cm başlık kabını alıp içine bir kaplı parçası ile dolanıp ölçü çıkartıyorum sonra bu kablonun iki ucunu kapatıp bu kabloyu kasnakların kanalına geçirip iki kasnağın arasını açıyorum.Sonrasın da kablonun en gergin olduğu noktada ahşap üzerinde kasnağın olduğu noktaya işaret koyuyorum bu 1 kereye mahsus bir durum yani her 50cm bobin saracağınızda bunu tekrarlamnıza gerek yok.Kasnakları olması gereken ölçüce bırakıp orta göbeklerinden ahşap'a 2 şer vida deliği delip tutturuyoruz ve sonraki adımda sarım işlemine geçiyoruz.Bu kadar basit.

Kasnak çizimlerini nerden bulurum diyorsanız : 

https://www.thingiverse.com/thing:2999621

Burayıda takipte kalabilirsiniz.Zaten 3D printeriniz varsa zaten burada bir hesabınız vardır.

Printeri olmayan arkadaşlarda bana mail yada telefon yolu ile ulaşırlar ise kasnağı makul bir fiyata çıktı alır göndererim..

Küp küp altın bulmanız dileği ile..... İyi çalışmalar...


Hiç yorum yok: