3 Mart 2023 Cuma

FELEZJOO Pİ METAL DEDEKTÖRÜ - YENİ TASARIM PCB



 Merhabalar...

Bilenleriniz vardır iran yapımı olduğunu bildiğimiz felezjoo pi metal dedektörü için kutulaması bakımından kolaylık olmasını ve çalışması bakımından çevre faktörlerden olabildiğince etkilenmeyecek şekilde bir tasarım yapmak istedim..

Neden uğraştın kardeşim zaten çeşit çeşit pcb var klasik dediklerinde tecrübelerime dayalı şunu söylerim.Daha önce epe yapıp satıyordum ekranı kablo ile taşımak butonları kablo ile taşımak gerek idi.Fakat bazı meraklı ama elinden iş gelmeyen amatör arkadaşlar benden kart kit alıp sonra çalışmadı bu dediklerinde istediğim resimler neticesinde büyük rezillikler gördüm..Adam 16x2 lcd nin 1.5mm lik kablo ile taşımaya çalışmış kablosu yetmemiş vatandaşın cat6 kablo ile eklemiş lehimler hakeza kuş boku gibi 😂 o yüzden peşinen uzun uzun anlatıyorum açıklıyorum ki bana mızıldamayın..

Merak edenler olursa diye cihaz ile ilgili blog linkini başlar iken paylaşmak isterim..

http://felezjoo-pi.blogspot.com/2015/11/system-settings.html

Şu ana kadar kendime has bir tasarım olması bakımından hiç metal dedektörü tasarlamak veyahutta buna benzer bir ihtiyacım olmadı..Zaten mevcutta open source paylaşılan bir çok şema gayet yeterli.

Buna esasen piyasadaki bir çok şemaya merak edip güzel PCB ler çizdim çinde imal ettirdim yeri geldi maliyeyine sattım ki devamını getirebileyim.

İşe tamamen hobi amaçlı bakıyorum.Sağa sola ilan vermemin sebebi bahsettiğim şekilde yeni çalışmalar için kaynak yaratmak ve sizlerinde bu çalışmalardan faydalanıyor olmanızı istemem.

Yani 10 tane kart yaptırmışım çinden niye kenarda dursun 1 tane yapıp denemişim test etmişim kalan 9 tanesinin turşusunu mu kuracağım 😅


Önemli bilgilendirme:

* Başlamadan önce  boş pcb satmıyorum..

* Hazır dizili kart veriyorum.

* Teknik anlamda bu işlerden anlamayan havya tutmasını bilmeyen lütfen benden kart istemesin.Çünki bu tarz işler son kullanıcının insiyatifinde değiştirilebilir seçenekler sunmakta olduğu için gerekli modifikasyonları yapıyor olmak yapabilecek kapasitede olmalı ki alış veriş sonrası yanlış müdahaleden dolayı o çalışmadı bu çalışmadı gibi saçma işler ile uğraşmak istemiyorum..Çalışır şekilde teslim ettiğim için ürüne müdahalede geri iade kabul etmiyorum..Mesela saracağı veya sardıracağı bobine göre sönümleme direnci takması gerekecek alan arkadaşın.Bunu yapamayacak biri ise lütfen hiç iletişim kurmasın..

* Kit ile birlikte bobin göndermiyorum.Sebebi--> Yukarıda bahsettiğim şekilde çok varyasyonu olmasından sebep ile hepsine kaynak ve zaman ayırmak istemiyorum.Daha açıkçası her çapta bobin sarmak sardırmak daha sonra bunları başlık kabına almak öyle satmak vs. hani iş dedektör imalatı yada hazır dedektör satışına gidiyor.Ben bunu yapmak istemiyorum..Çünki bu işi amatör seviyesinde yapıyorum ve öyle kalmasını istiyorum.

Kısa bilgilendirmeden sonra satış pazarlamaya hemen geçelim..:









PCB İLE İLGİLİ VERMEM GEREKEN BİLGİLER: 

* Kart ölçüleri 100mm x 50mm 

* Besleme voltajı 16v 'u geçmemeli..

* Pil olarak 4 x 3.7v'luk 18650 piller kullanılabilir.Buna uygun extra olarak piller için 4s balancer kartı kullanılmasında fayda görüyorum.

* Kartın görseli yukarıdaki gibidir.4 köşesinden montaj için delik mevcuttur.

* Bobin çıkışı - hop. çıkışı - besleme girişi mevcuttur.

* Ayrıca orjinal şemada ki R10 direncine seri çok turlu trimpot mevcuttur.İster söker iptal edersiniz isterseniz düzgünce ayarlar kullanabilirsiniz..

* Cihaz'a kod güncellemesi yapmak istediğiniz vakit bir adet  USBASP Atmel Programlayıcı aldığınızda kart üzerindeki bıraktığım programlama soketi sayesinde kartı yerinden sökmeden kolayca güncelleme yapabilirsiniz.

 

NOT1: Ben mevcutta sitedeki son versiyon HEX kodunu yüklü şekilde gönderiyorum.Full sürüm değil.300 küsür aç kapadan sonra tekrar program atmanız gerekecek.İsteyen olursa en yukarıda verdiğim site linkinden orjinal ücretli hex satın alabilir yada net ortamında vatandaşın birinin parayla alıp yaydığı hex kodunu edinip atabilir.Emeğe saygısızlık olmaması açısından bu işe karşıyım.(300 Kullanım da oohooh )

NOT2: eXtreme Burner - AVR 1.4 ile programlama yaparsanız daha kolay ve basit şekilde işlemci çöp etmeden kullanabilirsiniz..( bu konu ile ilgili videolar çekeceğim..buradan güncellerim )

* Kart ölçülerine göre 3d printerdan çıktı alıp kullandığım kutu ( 2 parçadan oluşuyor ) extra olarak gönderebilirim..

          Kutu ölçüleri (montajlandıktan sonra ) 

    •             EN               :    120mm
    •             BOY            :    65mm   
    •             DERİNLİK :    50mm

         Altında montaj için 2 tane delik mevcuttur.( dedektör için kullanacağınız boru çapını söylerseniz bu konuda da bir güzellik yaparım.. 

         ÖNEMLİ NOT: (STL istemeyin buz gibi soğurum sizden toplu alımlarda oturur konuşuruz. ) 



Şimdilik bu kadar..

Atladığım kafanıza takılan sormak istediğiniz olursa site içerisinde mevcut olan telefon numarasından bana yazabilirsiniz..