13 Kasım 2018 Salı

EPE RESİSTİVİTY

Merhabalar...

Başlamadan önce devamlı sorulan bir soru olan kaç metre çekiyor abi ? sorusuna hemen aşağıda cevap verelim vermeye çalışalım...

* Rezitive cihazlarda çubuk arası mesafenin yarısı kadar derinlik verdiği söylenir bu cihazların.Fakat bazı tasarımlarda gördüğüm kadarıyla ( burası çokomelli ) kolayına geldiği içinmidir yoksa ne amaçla bilmiyorum direk dc-dc converter kullanmışlar ve direk problara vermişler hatta bazı vatandaşlar stepup kullanmışlar daha büyük akü pil taşımamak için de bana çok saçma kalıyor..

* Daha önceden tuzluluk ölçer ile uğraştığımdan biliyorum ki kalsiyum iyonları dc akımda direk dumur olup kaldıkları için tuzluluğu ölçmek için suya ac akım yada modüle edilmiş kare akım verildiğinde kalsiyum iyonları birbilerine sarılıp elektron geçişine izin veriyorlar idi.

* Demek istiyorum ki çıkışta bu dc-dc konverter kullanan cihazların ( sonuçta toprak ta ölçütüğün özdirenç minerallerin özdirenci ) bu konuda eksikliği var.Bu da dc akım kullanımından kaynaklı bunun yerine epe de şemayı inceleyenler bilir +/- 5v civarı yani 10v'a tekamül eden bir kare dalga vermekte toprağa.Buda toprak taki mineralleri titreştirerek korkutarak birbirlerine sarılmasını ve elektrik akımının daha iyi iletilmesini sağlar.Bu da derinlik verir bize.

* Aynı şekilde bazı arkadaşlar beni arıyor direk kaç volt abi cihaz diye soruyorlar..9v kardeşim :P sormayın artık şu soruyu..

* cihazın voltajının pek anlamı yok.O tarz cihazlar 80 90 metre aşağı inen cihazlar ile su ararsın ancak.öyle bir cihaz arıyorsanız evet ozaman akımın voltajın önemi var.



Epe resistivity için yenilenmiş bir tasarım ile tekrardan merhabalar.Tasarım kısmına tamamen şema ile birebir aynı fakat kullanışlı olması açısından kutu tasarımı ve pc bağlantı kısmı tekrardan ele alındı.


 Görselden anlaşıldığı gibi üst kısımda 3D printer çıktısı truncu ve beyaz renklerde buton isimleri yazılı vs.

Pc balantısı USB balantısı eklendi.Rs232 kablosu çevirici vs ihtiyacı olmadan diz üstü pc nize direk balayarak direkt olarak data aktarımı yapabilirsiniz.
Aynı şekilde hemen yanında ON/OFF anahtarı ve Şarjlı pil kullanır ise şarj için şarj soketi bırakılmıştır. ( 2 adet 9v pil ile çalışmaktadır.)Normal 9v pil kullanırsanız pil değişimi için üst kapağın 4 vidasını sökmeniz gerekli.


Ön kısımda ise 4 Pin XLR jack kullandım. C1-C2 / P1-P2 kabloları bu soket üzerinden çıkıyor.


İç kısmını merak edenlere ufak bir görsel eklemek istiyorum.Hem kendi yapmak isteyenlere fikir olur diye düşünüyorum.Kutu içerisinde 9v piller için 2 adet printer çıktısı pil yuvası ve diğer bağlantılar  mevcuttur.



Dizilmiş karttan bir görsel.Kart ölçüleri 80x55.6mm'dir.
( pcb tasarımı bana ait olup smd ve çift taraflı pcb dir )

Fiyat aramanız yeterlidir.


2 yorum: